2014. május 1., csütörtök

Puzzle

Egy játékos feladatot is készítettem a diákjaim számára. Nagyon kedvelik a puzzle feladványokat, így  a három fecskefaj röpképét ábrázoló képből készítettem számukra egy kirakót a  Jigsaw Planet nevű alkalmazás segítségével. A feladatot minden tanuló a saját gépén oldotta meg, a legjobb időt elérő gyerekek dicsérő bejegyzést kaptak a ClassDojo-ba.

Alkoss!

Sok érdekes információt sikerült a gyerekeknek lejegyezniük a fecskékről.
A következő feladatuk az volt, hogy irodalmi alkotásokban keressék ezeket a madarakat. Ehhez szintén az internetet és a gyűjtött könyveket használhatták. A talált műveket ismét a Jegyzettömbben kellett rögzíteniük és elmenteni. Ezzel a iTEC tevékenységgel is az irányított internethasználatot, a billentyűzet kezelését valamint a szerkesztési és fájlműveletek gyakorlását kívántam erősíteni. Mindemellett sok-sok szép verssel is megismerkedtek.
A szövegszerkesztéshez nyomtatott formában előre megkapták a szempontsort, amit figyelniük kellett, és a feladat befejezését követően a saját munkájukat is ez alapján értékelték. 

2014. április 30., szerda

Fedezd fel!

Egy újabb iTec tevékenység!
A gyerekeket téma szerint differenciált csoportokba osztottam a TeamUp alkalmazás segítségével, így hat csoport jött létre. Minden csoportban öt-öt tanuló tevékenykedett. Feladatul kapták, hogy a Symbaloo-ban a megjelölt csempék felhasználásával gyűjtsenek információkat a fecskékről. A fellelt ismereteket a Jegyzettömb program segítségével rögzítsék és mentsék el a számítógépen a saját mappájukba. A szövegbevitelt tetszés szerint begépeléssel illetve kijelölés, másolás és beillesztés műveletek alkalmazásával oldhatták meg.
A Symbaloo csempékre előzetesen kigyűjtöttem számukra a három fecskefajról öt-öt különböző weboldal elérését. Egy-egy weblapról két egymástól távol ülő gyerek is gyűjtött ismereteket. 
Lehetőségük volt a jegyzeteik kiegészítésére is az általuk behozott könyvekből, melyek a projekt során végig elérhetőek voltak számukra.
Nagyon élvezték a feladatokat, igyekeztek a sok ismeret közül a leglényegesebbeket kiszűrni és jegyzetelni.
A projekt során végig naplót vezettek, melyben rögzítették az éppen adott tevékenységeket és értékelték az abban végzett munkájukat. Egy-egy óra után a ClassBoxba is írtak bejegyzéseket, hogy mi az ami tetszett számukra, mit tanultak.

Útvonaltervező

A tanítványaim és jómagam szorgalmasan fotózzuk a fecskefészkeket, és már fecskéket is láthatunk!
Úgy tűnik, hogy az idén szép számmal érkeztek vissza telelőhelyükről ezek a kedves, csicsergő madarak. Az iskolánk épületén is sok fecskefészek található.

Ma a  Google Maps alkalmazással ismerkedtek meg a gyerekek, megtanulták hogyan lehet útvonalat tervezni. Azt a feladatot kapták, hogy tervezzék meg a gyalogos és az autós útvonalat az iskolától az általuk megfigyelt fecskefészekig. Nagyon ügyesen dolgoztak! Munka közben felfedezték, hogy Újfehértón van egy Fecske nevezetű utca is. Ehhez is terveztek útvonalat, illetve megkeresték a térképen Fokvárost, ahol az ott élő madárbarátok már találtak Magyarországon gyűrűzött fecskéket is.
Megbeszéltük, hogy ezek az apró madarak bizony nagyon messze is elrepülnek telelőhelyet keresve. Útközben számos veszély leselkedhet rájuk, így nem biztos, hogy tavasszal visszatérnek hozzánk.

A gyerekek házi feladatként kapták, hogy nézzenek meg két madárgyűrűzésről szóló videót. Ezek elérhetőségét a Symbaloo oldalán tettem közé számukra.